KSF: Contact4You over ISO 18295
ISO 18295 | Een win-win voor branche & bedrijf
“Als je als branche erkend wil worden dat je een echt vak uitoefent, kan dat alleen als we allemaal voldoen aan de norm. Laten we met zijn allen staan voor het vak klantcontact”, daarmee sluit Naomi Verheij, operations manager bij facilitair contactcenter Contact4You, de podcast over ISO 18295 af. Contact4You is sinds december 2022 gecertificeerd voor deze norm voor contactcenters. Benieuwd naar hoe zij dit proces ervaren hebben? Beluister de podcast!
Een paar highlights:
- Het is een “grijze” norm. Je kan het daarom zo gecompliceerd of simpel maken als je zelf wilt. Bij Contact4You leidde het tot een geavanceerde QM-tool, maar met een Excelbestand voldoe je ook!
- Ieder facilitair contactcenter predikt over het leveren van kwaliteit. Met de ISO-certificering wordt, door een externe partij, die kwaliteit bewezen.
- Het certificeringsproces was een geweldige teambuildingsexercitie en heeft een handboek met alle processen opgeleverd. ISO dwingt je steeds opnieuw te evalueren. Klopt dit nog? Kan het beter?