21 december 2022

Veelbelovend talent Esther Beijsens: Customer Service Manager Koninklijke Jumbo

Vanaf december is Esther Beijsens verantwoordelijk voor de customer service afdeling van spellenmerk Koninklijke Jumbo in Zaandam. De focus ligt op klantcontact met retailorganisaties, distributeurs en e-commerce platformen  voor Nederland, Benelux, DACH en Nordics. “Jumbodiset Group, waar Koninklijke Jumbo onderdeel van is, heeft service hoog in het vaandel staan. Dat sluit naadloos aan op mijn ambities.”

Esther Beijsens: “Ik haal ontzettend veel energie uit de samenwerking met het Customer Service team.”

Verder professionaliseren van customer service

In deze functie geeft Esther leiding aan een team van 8 medewerkers. Om klanten zo goed mogelijk te bedienen, onderhoudt de afdeling ook goed contact met logistieke dienstverleners. Bovendien is Koninklijke Jumbo momenteel bezig met een volgende stap in de verdere professionalisering van customer service, waarin e-commerce een steeds grotere rol speelt. Dankzij haar kennis en ervaring kan Esther hier een belangrijke bijdrage aan leveren. Haar expertise vormt een stevig fundament voor het verder optimaliseren van werkprocessen, werkwijzen en systemen.

Ambitie en potentie

Esther: “De veelzijdigheid van de functie spreekt mij enorm aan. De uitdaging zit ‘m vooral in alles vlekkeloos te laten verlopen en dit door te vertalen naar het CS team. Ik haal ontzettend veel energie uit die samenwerking. Koninklijke Jumbo heeft hoge ambities en erg veel potentie, maar ik ga eerst starten met het in kaart brengen van bestaande processen en te onderzoeken hoe deze efficiënter kunnen. Ik streef ernaar om de groep als eenheid te laten functioneren om gezamenlijk een hoger doel te behalen.”

Haar loopbaan en ervaring

Esther is een ervaren customer service professional, met ruime ervaring in het aansturen van internationale teams. Al tijdens haar studie doet ze haar eerste werkervaring op in klantcontact waarna ze in 2007 bij Pepe Jeans start. Eerst als meewerkend Supervisor van de afdeling Distributeurs, de schakel in de distributieketen boven de wholesale/retail. Ze groeit door naar Manager Customer Service Key accounts en wordt verantwoordelijk voor het order-to-cash traject. In het voorjaar van 2020 start Esther bij American Eagle Europe als Customer Service Manager. Daar is ze verantwoordelijk voor het ‘from scratch’ opzetten van een customer service afdeling, inclusief contacten naar aanleiding van het supply chain proces.

Bemiddeling door SkyWalker

De transfer van Esther naar Koninklijke Jumbo werd gefaciliteerd door SkyWalker – customer service management. SkyWalker mocht op basis van haar netwerk, specifieke wervingskanalen en vakinhoudelijke kennis, voor en namens Koninklijke Jumbo de werving en selectie voor de positie van Customer Service Manager verzorgen.

Over Koninklijke Jumbo

Koninklijke Jumbo is een Nederlandse onderneming die succesvol is in het ontwikkelen, produceren en verkopen van speelgoed, puzzels en spellen. Wat in de jaren ’30 begon met houten speelgoed, gevolgd door bekende spellen als Hamertje Tik, Ganzenbord, Lotto en Mens-erger-je-niet, werd gaandeweg het assortiment uitgebreid met legpuzzels. Inmiddels is Koninklijke Jumbo ook actief als distributeur van merken als Rummikub en Rubik’s. De producten van Koninklijke Jumbo worden wereldwijd verkocht.