19 juli 2023

Man protesteert 24 uur zittend tegen slechte bezorging tv-gids

Pieter van den Berg uit Dordrecht heeft meer dan 24 uur lang geprotesteerd bij het M Gebouw aan de ’s-Gravelandseweg in Hilversum vanwege het uitblijven van de bezorging van zijn tv-gids, zo meldt het Noordhollands Dagblad.

Pieter van den Berg heeft meer dan 24 uur lang op een stoeltje geprotesteerd tegen slechte bezorging van zijn tv-gids.

Slechte bezorging tv-gids

Van den Berg is abonnee van TrosKompas en klaagt al maanden over de slechte bezorging van de tv-gids. Na herhaaldelijk zijn ongenoegen te hebben geuit, had hij er genoeg van. “Ik heb contact opgenomen met AVROTROS en aangegeven dat ik bij hun hoofdkantoor zou gaan protesteren”, zegt hij in het ND.

Ondanks dat het hoofdkantoor van de omroep niet gevestigd is aan de ’s-Gravelandseweg (maar op de Witte Kruislaan in Hilversum) was Van den Berg hiervan op de hoogte. “In TrosKompas staat vermeld dat de klantenservice van de gids in het M Gebouw zit. Daarom voer ik hier mijn protest. Ik heb hier de hele dag gezeten, maar niemand wilde met mij praten. Ik eis compensatie voor de telefoonkosten die ik heb gemaakt. Ik moest de afgelopen maanden telkens naar een duur nummer van de klantenservice bellen”, legde hij uit.

Gesprek met klantenservice

Na meer dan 24 uur voor het M Gebouw te hebben geprotesteerd, heeft Van den Berg uiteindelijk een gesprek gehad met de klantenservice van TrosKompas. Dit gesprek was zo verhelderend dat hij zijn spullen heeft gepakt en terug naar Dordrecht is gegaan.

Hoofdredacteur Edger Hamer van TrosKompas betreurt het voorval en begrijpt de frustratie van de abonnee. Hij erkent dat de bezorging inderdaad te wensen overlaat, wat ook geldt voor andere tijdschriften. Dit wordt veroorzaakt door personeelstekorten bij PostNL. Hamer suggereert dat een protest bij het hoofdkantoor van PostNL effectiever zou zijn dan bij het hoofdkantoor in Hilversum.