Vakantieleestips voor klantcontactprofessionals

by Klantcontact

Vakantieleestips voor klantcontactprofessionals

by Klantcontact

by Klantcontact

De vakantieperiode ligt voor ons. Of je nu op reis gaat naar verre oorden of gewoon thuisblijft, grote kans dat er tijd beschikbaar komt om een goed managementboek te lezen. En anders maak je die tijd gewoon vrij. Want het is belangrijk om je vakbekwaamheid te onderhouden en te zorgen dat je employability op orde blijft.

Fun Zeegers (Skywalker Recruitment en Interim Management) vroeg binnen zijn netwerk naar aanraders. Welke boektitels zijn verplichte kost voor klantcontactprofessionals die zich verder willen ontwikkelen? In willekeurige volgorde maar liefst zestien leestips, aangereikt door vakgenoten.

 

Durf te leiden: de kracht van kwetsbaarheid voor moedige leiders, door Brené Brown.
Aanbevolen door Annitta Reumkens-Plum, Manager/bedrijfshoofd Klant en Adviseur Relaties bij BLG Wonen.

Toonaangevend: wat bedrijven kunnen leren van het concertgebouworkest, een toprestaurant en een rugbyploeg, door Xavier Bekaert, Gillis Jonk, Jan Raes en Phebo Wibbens.
Suggestie van Raymond Caenen, General Manager bij Louwman Customer Services.

Delivering Happiness: a path to profits, passion and purpose, door Tony Hsieh.
Aanbevolen door Ehtasham Akram, Manager Customer Experience bij Beter Bed.

Humanification: go digital, stay human, door Christian Kromme.
Suggestie van Ankie Straathof, Manager Customer Care & Sales bij de Bijenkorf.

Sapiens: een kleine geschiedenis van de mensheid, door Yuval Noah Harari.
Tip van Sander Poelman, Unit Manager Support bij VIVAT.

The Living Organization: transforming business to create extraordinary results, door Norman H. Wolfe.
Suggestie van Pascale Roubroeks, Directeur-Eigenaar Powerful People Change Management & Leiderschap.

De Transactionele Manager, afrekenen met de communicatiedrempels, door Abe Wagner.
Aanbevolen door Melanie Stouten, Manager Customer Service bij Any-Lamp.com.

Verdraaide Organisaties, terug naar de bedoeling, door Wouter Hart.
Tip van Romano Ruis, Manager Servicebureau a.i. bij Spar Holding.

De Relatie-economie: breng data tot leven en bouw waardevolle klantrelaties, door Matthijs van de Peppel en Xavier van Leeuwe.
Aanbevolen door Robert Duijvestijn, Senior Customer Service Manager bij Telegraaf Media Groep.

De zeven eigenschappen van effectief leiderschap, door Stephen R. Covey.
Aanbevolen door Carmen Vriesema, Manager Customer & Campaign Services bij Sanoma.

Klantgericht Leiderschap, 8 principes voor klantgerichte cultuur, door Sydney Brouwer.
Suggestie van Irene van Lent, Manager WFM bij ABN AMRO.

De Wet van Snuf, wat je geeft, krijg je terug, door Jos Burgers.
Aanbevolen door Chantal Rovers, Manager Customer Care bij Sports Unlimited Retail.

Heartificial Empathy: Putting Heart into Business and Artificial Intelligence, door Minter Dial.
Tip van Derk-Jan Brand, Vice President and Managing Director Benelux & Nordics bij Pegasystems.

Leidinggeven zonder bevelen – De outputmanager, door Filip Vandendriessche en Jef Clement.
Suggestie van Marijn Hoogteijling, Manager bij Ro!Entree

Start with Why, how great leaders inspire everyone to take action, door Simon Sinek.
Suggestie van Taha Altoblany, Manager Klantenservice bij Flinders Design.

Scaling Up, de groeiformule, door Verne Harnish.
Aanbevolen door Gerben Douma, Director Customer Operations bij Mediq.

Algoritmisering, wen er maar aan! – Leven, werken en geld verdienen met kunstmatige intelligentie!, door Jim Stolze.
Suggestie van Tinky Bart, CEO bij TKC Digital

En nu weer aan het werk! maak vergaderen boeiend en efficiënt, door Jasper Meerding.
Tip van Fun Zeegers, Directeur-Eigenaar van SkyWalker Recruitment & Interim Management.

 

Mocht je twijfelen tussen werken, een sprong in het zwembad, inkopen doen voor de BBQ of het lezen van een boek: onderstaand schema (een echte managementklassieker) helpt je wellicht. Fijne zomervakantie!

 

Vakantieleestips

 

Featured, Human Resources
Top