TP en FNV opnieuw in conflict

TP en FNV opnieuw in conflict

by Klantcontact
8 februari 2021

Teleperformance heeft een conflict met vakbond FNV. Dat schrijft het FD vandaag. Het conflict gaat over het aantal minuten dat werknemers, die momenteel vanuit huis werken, zonder korting op hun loon naar de wc mogen. Volgens vakbondsbestuurder Elly Heemskerk is dat acht tot tien minuten per dag.

Teleperformance stelt alleen te korten als de plaspauzes buiten de reguliere koffiepauzes de spuigaten uitlopen. Medewerkers krijgen om de twee uur pauze voor koffie en toiletbezoek. Om andere redenen kunnen ze hun telefoon op ‘not ready’ zetten, pas na een half uur in deze stand grijpt TP in door navraag te doen bij de medewerker. Ook is FNV verbolgen over het loon van de TP-medewerkers – te weinig in vergelijking met GGD-personeel; waarop TP zegt dat de de GGD helemaal geen medewerkers in dienst heeft die afspraken inplannen. De TP-medewerkers verdienen boven het cao-loon (tussen de €10 en €11 per uur) en gaan pensioen opbouwen na 26 weken.

Volgens Van Liemt heeft de coronacrisis bewezen dat thuiswerken en callcenters wel degelijk samen kunnen gaan. “Wij en ook de klanten zagen altijd veel bezwaren”, erkent Van Liemt, maar “Nu het moet, blijkt het te kunnen.”

Het conflict over plaspauzes is niet de eerste confrontatie tussen FNV en Teleperformance.

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top