Thuiswerken in India leidt tot chaos

Thuiswerken in India leidt tot chaos

by Klantcontact
25 maart 2020

Nu India op 24 maart heeft gekozen voor een lockdown, staan de BPO-callcenters en IT-dienstverleners onder extra grote druk om te zorgen voor bedrijfscontinuïteit en volledig over te schakelen op thuiswerken. De lockdown geldt voor 1,3 miljard inwoners gedurende 21 dagen. Eerder was al een lockdown afgekondigd voor verschillende regio’s en steden. Volgens de Indiase BPO- en IT-branchevereniging NASSCOM hebben de meeste bedrijven zich niet voorbereid op thuiswerk-scenario’s.

In India werken honderdduizenden medewerkers in front- en backoffice banen voor internationale bedrijven. In sommige gevallen moeten dienstverleners eerst toestemming vragen aan hun opdrachtgevers om medewerkers thuis te laten werken. Indiase bedrijven maken zich daarbij meer zorgen om verantwoordelijkheden dan om de technische uitdagingen.

In Bangalore, een van de belangrijkste techhubs van India, gaf een contactcentermedewerker van de Amerikaanse bank JPMorgan aan dat tot en met afgelopen vrijdag het management niet wilde ingaan om verzoeken om thuis te werken. Op de zondag daarna volgde het verzoek van JPMorgan aan het volledige medewerkersbestand om thuis te blijven. Een medewerker van Teleperformance in Delhi stelde dat zijn werkgever terughoudend was ten aanzien van thuiswerken, maar dat het bedrijf vanaf zondag 22 maart was begonnen met het installeren van bedrijfscomputers op de thuiswerkenplek nadat in meerdere grote steden een lockdown was afgekondigd. JPMorgan en Teleperformance reageerden niet op het verzoek om commentaar. (Reuters)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top