Telesales vliegt tweemaal uit de bocht, Essent stopt samenwerking met leverancier

Telesales vliegt tweemaal uit de bocht, Essent stopt samenwerking met leverancier

by Klantcontact
8 februari 2019

Essent heeft per direct de samenwerking verbroken met een wervingsbureau van telefoonverkopers, nadat opnieuw een voicemail is opgedoken waarin medewerkers te horen zijn die schelden en afgeven op klanten. Dat bericht het Algemeen Dagblad.

De energiemaatschappij kwam gisteren al ernstig in verlegenheid toen het AD een voicemailbericht publiceerde waarin verkopers in weinig verbloemende taal laten weten wat ze écht van de potentiële klanten vinden. Terwijl ze dachten dat de verbinding al was verbroken, werd vastgelegd hoe ze grof schelden en zeggen dat klanten ‘keihard geplukt’ moeten worden. “Die mensen zijn allemaal kankerlijers. En daarom moet je ze verneuken, er geld uithalen”, is te horen. En: “Zij verdienen dat geld niet, ze hebben geen recht op dat geld. Jij hebt wel recht op dat geld.”

In een eerste reactie gaf Essent aan ‘geschokt’ te zijn. Het bedrijf heeft vervolgens afscheid genomen van de verkopers in kwestie, die het bedrijf wist te achterhalen. Vandaag dook er echter opnieuw een voicemail op, die gepubliceerd werd door GeenStijl, waarin verkopers opnieuw schelden en toegeven er dat er niet altijd ‘eerlijk’ verkocht wordt. Deze tweede melding heeft Essent doen besluiten de samenwerking met het bureau dat de verkopers levert, op te zeggen.

Essent roept mensen met soortgelijke nare ervaringen op om zich te melden via de klantenservice (0900-1550), zodat het bedrijf aan een oplossing voor de klanten kan werken, aldus Boudewijn den Herder, directeur Formulemanagement bij Essent in een officiële reactie.

Lees ook: Consumentenbond pleit voor totaalverbod telemarketing

Human Resources
Top