Teleperformance brengt klantgedrag Nederlandse markt in kaart

Teleperformance brengt klantgedrag Nederlandse markt in kaart

by Klantcontact
13 juli 2017

klantgedrag13 juli 2017 – Teleperformance Benelux, marktleider in outsourced customer experience management, maakt vandaag bekend dat zij een grootschalig onderzoek doen naar klantgedrag in Nederland. Het onderzoek wordt uitgevoerd door het Customer Experience (CX) Lab. Het CX Lab, de onderzoeks- en analyseorganisatie van Teleperformance en gevestigd in Portugal, voert doorlopend onderzoek en analyses uit op het vlak van customer experience. Ieder voorjaar wordt onder 130.000 respondenten onderzoek gedaan naar wereldwijde trends op het gebied van klantervaring en merkaanbevelingsbereidheid binnen 18 verschillende branches. De editie van 2017 omvat 13 landen, waar Nederland nu aan is toegevoegd. Naast Nederland wordt onderzoek gedaan in Brazilië, China, Colombia, Frankrijk, Duitsland, Italië, Mexico, Australië, Rusland, de Verenigde Arabische Emiraten (UAE), het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In Nederland zijn 10.000 interviews uitgevoerd en online onderzoeken afgenomen onder consumenten, over een groot aantal verschillende branches, uiteenlopend van retail banking tot airlines en van automotive tot zorgverzekeraars.

Hans Reuver, CCO Teleperformance Benelux en Suriname: “De onderzoeken van het CX Lab vormden de afgelopen jaren al een goede basis voor een unieke en diepgaande benchmark voor verschillende geografische markten en branches. Nu Nederlandse consumenten in dit wereldwijde onderzoek worden betrokken, ontstaat een nog completer beeld van wereldwijde trends en ervaringen van consumenten met customer experience. Nederland is een van de koplopers op het gebied van customer experience en innovatie. De toevoeging van Nederlandse consumenten levert houvast en inspiratie op voor de Nederlandse markt, en met dit onderzoek zet Nederland zich ook op de kaart als relevante regio in een internationale benchmark.” De resultaten van de laatste editie van de Global Customer Experience Survey worden op 14 september 2017 bij Teleperformance in Amsterdam gepresenteerd.

Customer Experience
Top