Stijgende volumes voor RIVM-site en corona hulplijn

Stijgende volumes voor RIVM-site en corona hulplijn

by Klantcontact
10 maart 2020

Het aantal bezoekers van de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijft stijgen. In totaal telde het instituut sinds half januari meer dan 23 miljoen pageviews. Daarnaast wordt het callcenter van het ministerie voor vragen over het coronavirus platgebeld. De afgelopen dagen belden er per dag gemiddeld 2.800 mensen met vragen. Dat schrijft Nu.nl.

In beide gevallen gaat het om recordcijfers. Niet eerder werden de website en het callcenter zo massaal geraadpleegd, laten het RIVM en het ministerie van Volksgezondheid maandag aan NU.nl weten. De website passeerde de afgelopen week elke dag de grens van een miljoen pageviews. Op zondag 8 maart haalde de website voor het eerst meer dan twee miljoen pageviews. De RIVM-site behaalt gemiddeld op een drukke dag zo’n 100.000 pageviews. Piekmomenten zijn er als er nieuwe cijfers over het aantal besmettingen in Nederland of elders in Europa bekend worden gemaakt.

Ook de telefoonlijn van het ministerie kende zondag 8 maart een recorddrukte. Na de bekendmaking van nieuwe cijfers namen 3.057 mensen contact op met het callcenter. Het ministerie liet vorig week al weten de capaciteit van het callcenter op te schalen om alle vragen te kunnen beantwoorden. De meest gestelde vraag aan medewerkers van het callcenter is: ik ben ziek, kan dit het nieuwe coronavirus zijn? Op de tweede plek staat de vraag: wanneer heb je kans op het coronavirus?

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top