Ro!Entree start pilot met SUSA flexibel studentenwerk

Ro!Entree start pilot met SUSA flexibel studentenwerk

by Klantcontact
8 juli 2020

Het klantcontactcenter van de gemeente Rotterdam, Ro!Entree, is een pilot gestart met SUSA flexibel studentenwerk. Om het personeelstekort op te vangen zocht het Rotterdamse klantcontactcenter een flexibele oplossing en vond deze in SUSA flexibel studentenwerk.

Ro!Entree, ook bekend als het gemeentelijk telefoonnummer 14010, behandelt jaarlijks meer dan 1 miljoen calls van burgers en ondernemers. Daarnaast heeft 14010 ook een maatschappelijk doel: service verlenen aan Rotterdammers door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Vanwege de participatiewet is deze doelgroep tijdelijk inzetbaar. Daarnaast is de uitstroom hoog doordat medewerkers overgaan naar een andere baan. Een continue aanwas van nieuw personeel is noodzakelijk. Daarnaast zorgt de coronacrisis voor extra verkeer, denk aan vragen over vergunningen over terrasuitbreiding tot de afhandeling van Tozo-aanvragen. 70% van de inkomende calls wordt direct door de agent afgehandeld.

Om het personeelstekort aan te vullen en de piekdrukte op te kunnen vangen en om voldoende te kunnen beschikken over nieuwe medewerkers met goede communicatieve vaardigheden, kennis, snelheid van handelen en zelfredzaamheid is Ro!Entree een samenwerking gestart met SUSA Hierbij gaat Ro!Entree gebruik maken van het Poolconcept van SUSA. De eerste groep van 17 studenten is kortgeleden aangenomen.

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top