Reactie op artikel over Wehkamp: “KSF staat voor goed werkgeverschap”

Reactie op artikel over Wehkamp: “KSF staat voor goed werkgeverschap”

by Klantcontact
17 februari 2020

De Volkskrant publiceerde deze zaterdag een artikel over werken in het contactcenter van Wehkamp. Branchevereniging Klantenservicefederatie (KSF) wil geen uitspraken doen over de dienstverlening van Wehkamp aan klanten, waaronder het verstrekken van leningen. Volgens de KSF is dat “niet het domein waar de Klantenservice Federatie iets over te zeggen heeft, daar gaan de regelgevers en toezichthouders over.”

Wel heeft de KSF een reactie op het werken in het contactcenter: “Wel ons domein, en waar wij onze leden ook over adviseren. De KSF staat voor goed werkgeverschap en goede arbeidsomstandigheden. De grote beweging die we zien in de sector is die van meer mandaat en meer autonomie voor medewerkers in het contactcenter. In het artikel staan kritiekpunten die onze aandacht hebben,” aldus de KSF. De branchevereniging gaat verder in op het artikel, waarin “een aantal positieve elementen van het vak van medewerker klantcontact” worden beschreven. “Vanuit de Klantenservice Federatie gaan we verder met het ontwikkelen van het vakgebied, samen met onze leden, binnen de kaders van goed werkgeverschap.”

Lees ook de column van de redactie: Leer een vak in twee weken tijd.

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top