Politie breidt experiment met virtuele chatbot Wout verder uit

Politie breidt experiment met virtuele chatbot Wout verder uit

by Klantcontact
23 oktober 2019

De politie heeft het experiment met chatbot Wout verder uitgebreid. Ook bewoners van Hengelo kunnen nu via de “virtuele agent” meldingen van geluidsoverlast doorgeven. Eerder was dit al mogelijk voor bewoners van Zwolle en Rotterdam IJsselmonde. Daarnaast maakte de politie begin deze maand bekend dat slachtoffers van ransomware en helpdeskfraude zich voortaan bij Wout kunnen melden. De politie stelt dat mensen graag op een andere manier in contact willen komen met de politie dan alleen via de telefoon of op een politiebureau.

Het experiment loopt tot 1 december van dit jaar. Daarna wordt er gekeken of Wout “mag blijven”, aldus de politie van Hengelo op Instagram. Wanneer Wout de melding niet goed kan verwerken, wordt er automatisch doorgeschakeld naar een live chat met een politiemedewerker.

De politie hoopt dat Wout de komende tijd veel meldingen te verwerken krijgt. “Hoe meer meldingen Wout te verwerken krijgt, hoe beter hij zich ontwikkelt. Deze virtuele agent leert razendsnel en de verwachting is dat hij in de toekomst steeds ingewikkelder meldingen aan kan en melders op een ‘menselijke’ manier ‘te woord’ zal kunnen staan. Gedurende deze nieuwe proefperiode is het vooral van belang dat er zoveel mogelijk meldingen binnen komen via Wout.”

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top