Noot Personenvervoer werft callcenterpersoneel zonder CV of gesprek

Noot Personenvervoer werft callcenterpersoneel zonder CV of gesprek

by Klantcontact
12 december 2019

Noot Personenvervoer, een personenvervoersbedrijf met 1.700 medewerkers en 1.200 wagens, gaat personeel voor het callcenter werven zonder dat hier CV’s en sollicitatiegesprekken aan te pas komen. Bij Open Hiring, een programma van Start Foundation, draait het met name om de motivatie van potentiële medewerkers.

Het uitgangspunt van de methode is dat iedereen die wil werken dat zonder voorafgaand sollicitatiegesprek kan doen. Opleiding en ervaring spelen geen rol, motivatie des te meer. Zo kunnen mensen worden bereikt die anders buiten beeld zouden blijven of voor wie de arbeidsmarkt om wat voor reden dan ook op slot zit. Sinds kort wordt deze aanpak via Start Foundation ook in Nederland toegepast. De primeur was onlangs voor MamaLoes, dat online babyartikelen verkoopt.

Noot wil zich in eerste instantie richten op personen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Deze mensen schrijven zich in op de aanmeldlijst en Noot plaatst ze direct op de werkvloer als er een plek vrij is. Zonder gesprek, zonder te kijken naar hun verleden, aldus Noot-directeur Martijn Kersing. Daarbij wordt gefocust op de intrinsieke motivatie. Verder worden sollicitanten net zo begeleid en opgeleid als reguliere medewerkers. De Open Hiring aanpak acht Noot niet geschikt voor de functie van chauffeur, omdat hier veel directe verantwoordelijkheid speelt. Kennis over achtergrond en verleden is dan wel noodzakelijk, ook omdat het hebben van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist is. (TaxiPro)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top