Lange doorlooptijd bij coronalijn

Lange doorlooptijd bij coronalijn

by Klantcontact
26 juni 2020

Het op grote schaal testen van mensen op het coronavirus, bijvoorbeeld na een contactonderzoek of na klachten, loopt nog niet altijd optimaal. Dat schrijft dagblad De Gelderlander, waarbij verwezen wordt naar coördinatieproblemen bij de betrokken partijen.

Hoewel De Gelderlander geen cijfers noemt, komt het voor dat burgers lang moeten wachten op de formele testuitslag. Een medewerker van het bedrijf Teleperformance vertelt dat hij veel mensen aan de lijn krijgt die na drie dagen zelf bellen om te vragen wat de uitslag is. Hierbij wordt uitgelegd dat het bedrijf met twee afdelingen werkt: een afdeling die de inkomende calls afwikkelt en een andere afdeling die beschikt over alle persoonsgegevens en belt met de uitslag. Bij de inbound afdeling beschikken medewerkers niet over middelen om de bellers te identificeren, en mogen dus geen testuitslagen medegedeeld worden, hoewel die informatie wel in het systeem zichtbaar is voor de agents, aldus het dagblad.

Volgens een woordvoerder van Teleperformance gaat het om ‘een fractie’ van het totaal aantal mensen dat gebeld wordt, inmiddels al ruim 1000.000.  “We zetten hierop voldoende training, coaching en bijsturing op in zodat als er ergens iets niet goed verloopt, dit direct wordt bijgesteld.” De lokale GGD-en beamen dat niet alles goed is gegaan bij het landelijke telefoonnummer, maar de landelijke GGD stelt dat 96 procent van de mensen op tijd de uitslag heeft gekregen. (De Gelderlander)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top