Instagram messenger API breed beschikbaar

Instagram messenger API breed beschikbaar

by Klantcontact
3 juni 2021

Instagram, onderdeel van Facebook, heeft op 2 juni de Messenger API gelanceerd. Deze API stelt bedrijven in staat om klantcontacten via Instagram te integreren in hun eigen social media of contactcenterplatformen. De API is afgelopen najaar als betaversie uitvoerig getest en komt nu algemeen beschikbaar.

Met een snelgroeiende gebruikersbase van 1 miljard personen wereldwijd, waarvan 90 procent minimaal een bedrijf volgt (cijfers van Facebook), is ‘Insta’ bezig met een snelle opmars als serieus klantcontactkanaal. Platformen zoals Hootsuite, Genesys, Zendesk, Reputation, Nuance hebben de API al opgenomen in hun suite. Daarbij komen in veel gevallen extra functionaliteiten beschikbaar, zoals het beheer van responstijden en integratie met tools zoals Teams. Volgens Barry O’Sullivan, executive vice president and general manager of Genesys Digital & AI, is Instagram een van de meest invloedrijke social media platforms op dit moment.

Ook OBI4wan geeft in een persbericht aan, klaar te zijn voor het integreren van Instagram in de eigen customer engagement oplossing. Met OBI Engage kunnen agents reageren op DM’s als onderdeel van hun reguliere digitale gesprekken. Volgens Alexander de Ruiter, CEO van OBI4wan staat Instagram messaging al lange tijd op het verlanglijstje van klanten van OBI4wan.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top