Helpdesk voor coronamelder-app overbelast

Helpdesk voor coronamelder-app overbelast

by Klantcontact
12 oktober 2020

De officiële lancering van de corona-app (coronamelder) op zaterdag 9 oktober 2020 heeft geleid tot lange wachttijden bij de helpdesk die is opgetuigd voor de ondersteuning van de app. Volgens de Telegraaf liep de wachttijd al vrij snel op tot een half uur. De dienstverlening achter de corona-app helpdesk wordt georganiseerd door het ministerie van VWS en uitgevoerd door Webhelp. Volgens Marc de Rooij, projectleider adoptie en beproeven coronamelder-app bij het ministerie van VWS, was er sprake van een kortstondige piek, maar zijn er nu “relatief weinig vragen”.

Gelijktijdig met de lancering van de app is de website www.coronamelder.nl voorzien van veel gestelde vragen. De helpdesk is bereikbaar via nummer 0800-1280, van maandag t/m vrijdag 08.00 – 20.00 uur en zaterdag en zondag 10.00 – 16.00 uur. Ook is er een interactieve video op internet gezet.

De app CoronaMelder is op 9 oktober circa 700.000 keer gedownload. Daarmee komt het totale aantal downloads op 2,2 miljoen, aldus het ministerie van Volksgezondheid.

coronamelder-app

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top