Groningse SP pleit voor minimumtarieven facilitair klantcontact

Groningse SP pleit voor minimumtarieven facilitair klantcontact

by Klantcontact
27 oktober 2019

Facilitaire contactcenters zoals Cendris, Custom Connect, WebHelp en hun opdrachtgevers zouden zich net als facilitair contactcenter Transcom moeten uitspreken voor hogere lonen. Dat stelt Jimmy Dijk, fractievoorzitter van de SP in Groningen, vandaag in een opinieartikel in het Dagblad van het Noorden.

Dijk neemt het (niet voor de eerste keer) op voor de contactcentermedewerkers, die te maken hebben met lage lonen, een hoge werkdruk en het ontbreken van een pensioenvoorziening. Dijk zegt ook dat de “opdrachtgevers medeschuldig zijn, ze willen voor een dubbeltje op de eerst rang zitten.” Het gaat dan bijvoorbeeld om T-Mobile en Apple bij Transcom, Eneco en Menzis bij Cendris, Essent en Nationale Vacaturebank bij Custom Connect en ING en NS bij WebHelp.

Dijk geeft de directeur van Transcom Groningen credits voor het in de media ‘sympathiek reageren op het zwartboek’ dat Dijk eerder deze week aanbood aan Transcom. Volgens Dijk gaf Transcom aan voorstander te zijn van een hoger loon en een pensioenvoorziening in de nieuwe CAO.

Dijk pleit in zijn artikel voor regels en voorwaarden op het gebied van concurrentie, zoals minimale basistarieven die ruimte bieden aan fatsoenlijke lonen. Medewerkers “zullen die hoogstwaarschijnlijk uitgeven en dat is goed voor de binnenlandse én de lokale economie. Het zorgt voor meer vraag naar werk, minder uitgaven aan uitkeringen en toeslagen en een minder hoge belastingdruk,” aldus Dijk.

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top