Google kiest voor backsourcing customer service jobs

Google kiest voor backsourcing customer service jobs

by Klantcontact
20 december 2019

Amerikaanse tech bedrijven hebben in veel gevallen hun callcenters geoutsourced naar lagelonenlanden. In de VS is daar al jaren veel kritiek op. Zo zouden de medewerkers slecht betaald worden en zou de servicekwaliteit te wensen overlaten.

Google heeft afgelopen jaar besloten om een groot aantal banen te backsourcen ofwel terug te halen naar de VS. Hiervoor heeft het bedrijf een nieuwe afdeling opgericht, Google Operations Centers. Dit zijn customer support hubs die door Google worden geleid en waar Google-werknemers werken. Het nieuwe model is zo succesvol dat de Operations Centers in India en de Filippijnen worden uitgebreid en er een nieuwe vestiging wordt geopend in Mississippi.

Het backsourcingprogramma moet eind 2020 bijna 4.000 nieuwe banen opleveren. De customerservice-medewerkers haken aan op de arbeidsvoorwaarden van Google. Onderdeel daarvan: drie weken betaald verlof, 22 weken betaald bevallingsverlof, een uitgebreide ziektekostenverzekering en gratis maaltijden op het werk.

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top