Genesys, AWS en Salesforce zetten in op cloud-operabiliteit

Genesys, AWS en Salesforce zetten in op cloud-operabiliteit

by Klantcontact
10 januari 2020

Genesys, Amazon Web Services (AWS) en Salesforce hebben samen het initiatief genomen om het Cloud Information Model (CIM) te gaan vormen, een open source datamodel dat data-interoperabiliteit tussen cloudapplicaties moet standaardiseren.

In cloudomgevingen hanteren leveranciers veelal hun eigen datamodellen, hetgeen interoperabiliteit in de weg staat. Ook maakt dit het lastiger om bestaande applicaties met verschillende achtergronden onder te brengen in een cloudomgeving – ontwikkelaars moeten dan aangepaste code te bouwen, testen en beheren die nodig is om data in verschillende systemen in kaart te brengen en te vertalen. Volgens AWS, Genesys en Salesforce is dit proces inefficiënt, vertraagt ​​innovatie en kan uiteindelijk leiden tot een gebroken klantervaring. Gebrek aan cloudoperabiliteit is een onderschat probleem, waar bedrijven pas tegenaan lopen wanneer ze naar de cloud gaan of van de ene managed cloud service provider naar de andere willen gaan.

Het Cloud Information Model moet de complexiteit verminderen van de integratie van data in cloudtoepassingen door gestandaardiseerde richtlijnen voor gegevensinteroperabiliteit te bieden voor het verbinden van point-of-sale, digitale marketingplatforms, contactcenters, CRM-systemen en meer.

Door de toepassing van CIM hoeven ontwikkelaars niet langer maanden bezig te zijn met het maken van aangepaste code. In plaats daarvan kunnen ze het CIM binnen enkele dagen overnemen en uitbreiden, zodat ze data lakes kunnen maken, analyses kunnen genereren, modellen voor machine learning kunnen trainen, een enkel beeld van de klant kunnen opbouwen en meer.

De drie oprichters bieden al producten en technologieën aan die bedrijven kunnen gebruiken met het CIM.
AWS Lake Formation helpt klanten bij het verplaatsen, opslaan, catalogiseren en opschonen van data uit verschillende bronnen om snel een veilig data lake op te zetten.
Customer 360 van Salesforce biedt klanten een enkele bron van waarheid door onmiddellijke toegang te bieden tot consistente, afgestemde klantgegevens in alle Salesforce-apps.
Met Genesys Cloud en Genesys AI kunnen bedrijven naadloos communiceren met hun klanten via alle kanalen. De drie initiatiefnemers nodigen partners uit om deel te nemen aan de verdere ontwikkeling van het Cloud Information Model.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top