Frontline past koers en naam aan en wordt Frontline Solutions

Frontline past koers en naam aan en wordt Frontline Solutions

by Klantcontact
10 december 2019

Frontline, leverancier van klantgerichte en innovatieve klantcontactoplossingen, gaat met ingang van vandaag verder onder de nieuwe naam Frontline Solutions. De nieuwe naam markeert een strategiewijziging. Frontline werd tot nu toe gezien als reseller van telefonie- en contactcentertechnologie. Frontline Solutions verlegt de koers, omdat het bedrijf steeds meer andersoortige vragen uit de markt krijgt, waarbij de antwoorden verschuiven van producten naar diensten en oplossingen, en van sales naar consulting.

 

Hans Reuver, algemeen directeur Frontline Solutions, licht de wijziging toe: “Bedrijven zitten niet op platte technologie te wachten, maar op oplossingen voor hun uitdagingen. Daarbij gaat de rol van system integrator ons niet ver genoeg, want die aanduiding dekt niet meer de lading van wat we tegenwoordig doen. Wij vinden dat het onze rol is om impact te realiseren, niet om software te leveren.”

Of bedrijven succesvol zijn in customer experience, wordt in toenemende mate bepaald door de synergie die ze weten te realiseren met unieke combinaties van oplossingen. Daarbij hangt succes steeds vaker af van de mate waarin je de keuzes die in het verleden zijn gemaakt, kunt combineren met nieuwe puntoplossingen die je graag wil implementeren. Daarmee groeit het aantal uitdagingen in het IT-landschap. Vragen van opdrachtgevers van Frontline Solutions gaan dan ook vaak over de beste volgorde van stappen (wat is een logische roadmap), het versterken van de synergie tussen puntoplossingen en het vergroten van de toegevoegde waarde zonder de kosten te laten toenemen – denk aan personalisatie van klantcontact en het vergroten van het mandaat van frontoffice-medewerkers.

Reuver: “Wij zien ook kansen voor bedrijven om sneller te gaan en een voorsprong te creëren of deze te vergroten. Corporates weten over het algemeen vrij goed waar ze over vijf jaar willen staan, maar willen dat punt op de horizon graag sneller naar zich toe halen. Hoe verkort je de roadmap van vijf naar drie jaar, zodat je eerder profiteert van voordelen?”

Als onderdeel van de nieuwe strategie en de naamswijziging lanceert Frontline Solutions vandaag ook haar nieuwe website (www.frontline-solutions.nl) en huisstijl. Wat blijft, is een team van zo’n dertig gedreven specialisten die gaan voor slimme klantcontact-oplossingen met maximale impact.

Bij Frontline Solutions in Vianen werken circa 30 medewerkers waar zij toonaangevende klanten ondersteunen zoals Enexis, Drukwerkdeal, a.s.r., ministerie van Buitenlandse Zaken, facilitair contactcenter Callexcell en Woonbron.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top