Force of the Customer gaat verder onder de vlag van KCM Group

Force of the Customer gaat verder onder de vlag van KCM Group

by Klantcontact
11 augustus 2020

Force of the Customer (FOTC), het samenwerkingsverband tussen BRW Groep, Customer Service Academy/Metier Academy en Ferment Management, gaat verder onder de vlag van KCM Group. De labels van FOTC worden opgeheven.

Met deze fusie kan KCM Group haar dienstverlening aan klanten verbreden. KCM kreeg na eigen trajecten bij klanten vaak de vraag ‘hoe nu verder’ – denk aan advies of opleiden, aldus Edwin van Wijk, CEO van KCM Group. Gesprekken in het afgelopen half jaar hebben geleid tot de conclusie dat FOTC en KCM elkaar kunnen versterken.

KCM GroupUitfaseren merknamen BRW, Metier en Ferment Management

Alle labels die nu nog binnen FOTC bestaan, zullen het komend jaar geleidelijk verdwijnen. De activiteiten zullen worden ondergebracht in twee nieuwe BV’s: KCM Academy en KCM Professionals. Beiden zijn onderdeel van KCM Group, met Van Wijk als CEO en Martine Ferment als COO. Loosdrecht is de nieuwe vestigingsplaats. Ferment zal zich met name gaan bezighouden met interne operatie, productontwikkeling en verdere ontwikkeling van activiteiten. Voorlopig gaat de organisatie nog door met het leveren van interimmers, maar het interim- en advieswerk zal de komende jaren geleidelijk worden afgebouwd. Stichting KIRC blijft buiten de fusie.

Nieuwe partnerships

KCM Group kan na de fusie een compleet aanbod van producten en diensten aanbieden, gericht op customer experience en intelligence. Volgens Van Wijk wordt daarbij ingezet op recurring business op basis van softwarediensten. Het gaat om het verzamelen, visualiseren in bijvoorbeeld een dashboard of volgens het CX-model van Ferment Management, optimaliseren en analyseren met behulp van BI – op de gebieden medewerker- en klanttevredenheid. De nieuwe onderneming zal haar activiteiten verder uitbreiden en is ook actief op zoek naar partners waarmee verdere groei vorm kan worden gegeven. Om de nieuwe strategie verder in te vullen worden binnenkort nieuwe partnerships aangekondigd.

De samenvoeging gaat een stap verder dan de enkele jaren geleden aangekondigde joint venture met BRW, in 2016 leidend tot BRW Customer Experience Software BV.. Met die joint venture werd beoogd dat Force of the Customer aan de slag zou kunnen met specifiek advies, opleidingen of trainingen op basis van de door KCM gegenereerde data, inzichten en rapportages.

Het nieuwe KCM Group bestaat naast de twee BV’s uit vijf labels: KCM Survey (online en real time klant- en medewerkerstevredenheidonderzoek), KCM Academy (optimaliseren van de menselijke factor door het bieden van trainingen, elearnings en gamification voor klantprofessionals en leidinggevenden), KCM Professionals (verbeteren van processen, systemen en strategie door audits, advisering, projectmanagement en interim management), KCM Systems (ontwikkelen en onderhouden van innovatieve software-applicaties om opdrachtgevers te ondersteunen in data verzamelen, visualiseren, optimaliseren en analyseren) en KCM FutureLab – innoveren en benchmarken door kennisdeling, white papers en events.

Human Resources , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top