Facilitaire contactcenters Filipijnen: kantoor wordt hotel

Facilitaire contactcenters Filipijnen: kantoor wordt hotel

by Klantcontact
26 maart 2020

Verschillende BPO-dienstverleners in de Filipijnen faciliteren medewerkers bij het transport van en naar het werk omdat het openbaar vervoer is stilgelegd ten gevolge van het Coronavirus. Daarnaast stellen ze medewerkers in staat om te overnachten en te eten op het kantoor of brengen ze hun operatie onder in hotels. Reden is dat verschillende dienstverleners zich zorgen maken over data-security als ze thuiswerken zouden faciliteren.

BPO-speler Concentrix stelt dat het work-at-home model ‘hoogst ongebruikelijk’ is en veiligheidsrisico’s oplevert. Concentrix kiest daarom voor hotels en voor het ombouwen van de eigen kantoren tot hotels. Het bedrijf heeft verder besloten salarissen voorlopig vooruit te betalen in plaats van achteraf.

Ook Teleperformance biedt Filipijnse medewerkers de mogelijkheid om tijdelijk te wonen (eten en overnachten) in de kantoren, maar heeft daarnaast ook voor eigen vervoer gezorgd.

TELUS International (onderdeel van het Canadese telecombedrijf TELUS) heeft contactcenters in de Filipijnen, in het VK, in Oost-Europa, de VS en in Midden-Amerika. Het bedrijf stelt dat er ondanks een wat minder betrouwbaar niveau van dataverbindingen en elektriciteitsvoorziening in de Filipijnen toch thuiswerkvoorzieningen zijn getroffen. Ook hier zijn opdrachtgevers eindelijk overstag gegaan, nadat ze de adoptie van thuiswerken jarenlang hebben tegengehouden, aldus TELUS.

Sommige Filipijnse contactcenters zijn echter geheel tot stilstand gekomen. Zo is de customerservice-operatie van het Taiwanese Acer tijdelijk gesloten. Het contactcenter van Cygnific (KLM AirFrance) in Manila is gewoon operationeel. (Klantcontact.nl)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top