Digisterker doet beroep op ICT’ers bij ontwerp digitale dienstverlening

Digisterker doet beroep op ICT’ers bij ontwerp digitale dienstverlening

by Klantcontact
15 april 2019

IT’ers kunnen een goede bijdrage leveren aan de maatschappelijke thema’s digitale selfservice en digitale inclusiviteit. Er valt het nodige te verbeteren aan de selfservice van bedrijven en organisaties via digitale dienstverlening, met name voor groepen in de samenleving die moeite hebben met het gebruik hiervan. Beroepsvereniging van informatieprofessionals KNVI gaat daarom samenwerken met stichting Digisterker. Dat schrijft AG Connect.

Stichting Digisterker ontwikkelt en levert educatieve programma’s voor minder digitaal vaardige burgers in onze samenleving die met name worden uitgevoerd in openbare bibliotheken in de vorm van cursussen aan. Zowel Digisterker als KNVI pleiten voor meer aandacht bij ICT’ers inzake digitale dienstverlening – want ICT’ers zijn medebepalend voor zowel de ontwikkeling en het aanbod van producten en diensten. Er is een groeiend besef dat een grote groep burgers de digitale ontwikkelingen niet kunnen bijbenen. Deze mensen dreigen buiten de boot te vallen, omdat zij hun zaken niet goed (meer) kunnen regelen, aldus Digisterker. Deze organisatie gaat daarom ook samenwerken met de onlangs opgerichte Alliantie Digitaal Samenleven, waarin bedrijven, overheden en belangorganisaties samenwerken aan een vaardige, veilige en verantwoorde digitale samenleving. KNVI zal op het jaarcongres op 14 november 2019 aandacht besteden aan het thema digitale inclusiviteit. Het thema staat op de agenda van diverse sprekers en sessies.

Customer Experience, Technologie
Top