Dienstverlening Afspraakloket.nl ter discussie, website offline

Dienstverlening Afspraakloket.nl ter discussie, website offline

by Klantcontact
11 september 2020

Consumentenprogramma Opgelicht?! waarschuwt voor de dienstverlening van Afspraakloket.nl. Via deze website kunnen burgers tegen betaling van 19,95 euro servicekosten een afspraak maken met hun eigen gemeente voor de aanvraag van een nieuw paspoort of identiteitskaart. Gemeenten wijzen erop dat ze niet samenwerken met de website en dat burgers rechtstreeks contact met de gemeente moeten opnemen voor het gratis inplannen van een afspraak.

Opgelicht?! stelt vast dat Afspraakloket.nl persoonsgegevens, waaronder het burgerservicenummer, opvraagt voor bepaalde diensten. Het doorgeven van je burgerservicenummer betitelt het tv-programma als een ‘buitengewoon slecht idee’.

Verschillenden gemeenten waaronder Alblasserdam, Heusden, Hendrik-Ido-Ambacht, Sliedrecht en Sittard-Geleen waarschuwen op Twitter om geen gebruik te maken van Afspraakloket.nl, omdat afspraken niet worden doorgegeven aan de gemeente. Opgelicht?! twijfelt of er sprake is van oplichting, maar geeft wel aan dat het voor consumenten lastig is in contact te komen met de afsprakenwebsite. Computable wist op 10 september een reactie van het bedrijf te krijgen, waarin Afspraakloket.nl beweert systeemstoringen te hebben gehad. “Gedupeerde klanten kunnen contact opnemen met onze klantenservice om het volledige bedrag terug te krijgen of een nieuwe afspraak via ons in te plannen. We vinden het vervelend dat er toch consumenten zijn die zich opgelicht voelen.”

Op het moment van plaatsing van dit bericht was de website van Afspraakloket.nl uit de lucht en het domein geblokkeerd. Afspraakloket.nl is een initiatief van Simple Selling uit Woudenberg.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top