Corona: bezetting Belastingtelefoon gehalveerd, 50.000 calls per dag

Corona: bezetting Belastingtelefoon gehalveerd, 50.000 calls per dag

by Klantcontact
23 maart 2020

De Belastingtelefoon is de afgelopen dagen overbelast geraakt als gevolg van de impact van het Coronavirus. Enerzijds is maar de halve bezetting beschikbaar omdat een groot deel van de medewerkers ziek of uit voorzorg thuiszit. Anderzijds is het aantal vragen van burgers, ondernemers en zzp’ers gestegen naar zo’n 50.000 calls per dag. Bernard Devilee van de Belastingdienst gaf in een uitzending van consumentenprogramma Radar aan, dat de openingstijden van de Belastingtelefoon zijn beperkt, van 09.00-17.00 uur. Ook adviseerde Devilee bellers om alleen contact te zoeken voor inhoudelijk vragen en de Belastingdienst niet te benaderen met statusvragen. Verder sprak Devilee over uitstel, versoepelen en versneld digitaliseren van een aantal processen, zoals het doen van aanvragen voor aanpassingen in jaarinkomen.

Op 1 maart liep de dienstverlening van de Belastingdienst ook vast. Door een te groot aantal gelijktijdige online belastingaangiftes konden klanten herhaaldelijk niet inloggen in de aangiftepagina’s van de Belastingdienst.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top