Contactcenter DFDS IJmuiden naar Newcastle

Contactcenter DFDS IJmuiden naar Newcastle

by Klantcontact
27 juli 2020

Het contactcenter van rederij DFDS in IJmuiden wordt samengevoegd met de serviceafdeling in Newcastle. Hierbij gaan twaalf banen verloren. De opheffing van de Nederlandse serviceafdeling is onderdeel van een kostenbesparingsprogramma van DFDS, nadat de maatschappij de dienst IJmuiden-Newcastle van 19 maart tot en met 15 juli heeft opgeschort als gevolg van Britse coronamaatregelen. Hierna is de dienst weer hervat, waarbij DFDS haar cruiseschepen gereed gemaakt voor social distancing. Genomen maatregelen zoals gespreide in- en uitstapprocedures en aangepaste capaciteit in de restaurants zorgen voor een kleiner aantal passagiers per overtocht. De Deense maatschappij maakt momenteel gebruik van compensatieregelingen van de Deense overheid. Die betaalt 75% van de loonkosten. DFDS sluit verder ontslagen niet uit. DFDS heeft de verbinding tussen IJmuiden en Newcastle betiteld als een route waarop het bedrijf wordt geconfronteerd met ‘beperkingen’. Passagiersvervoer vormt 15% van de omzet van het bedrijf. (Klantcontact.nl)

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top