Centraal Beheer lanceert AI-chatbot

Centraal Beheer lanceert AI-chatbot

by Klantcontact
28 juni 2019

Verzekeraar Centraal Beheer, voorloper met inzet van nieuwigheden in zijn branche, brengt over zes à acht weken onder de naam CeeBee een chatbot uit die werkt op basis van kunstmatige intelligentie.

De bot kan namelijk overweg met natuurlijk taal, zowel luisterend als in de reacties die CeeBee geeft. De icoon van de bot zelf ziet eruit als een bewegende emoji’s wiens gezichtje simpele emoties kan weergeven. Dat bericht Emerce naar aanleiding van een presentatie van Annemieke Bakker van Centraal Beheer gisteren op Digital Marketing Live!.

De chatbot is een van een reeks online kanalen die Centraal Beheer inzet voor klantcontact. Er is al jaren een chatbot, men werkt met WhatsApp maar sinds vorig jaar bijvoorbeeld ook met voicebot Google Assistent. Die passen allemaal binnen de omnichannelbenadering van klantcontact.

Sinds de inzet van het kanaal livechat is de verzekeraar teruggegaan van twee naar een e-mailteam. Op hoogtijdagen verwerkten die tienduizend e-mails per dag. Dat ‘weggesneden’ team bemant nu de servicedesk achter de live chat. In de loop van 2019 krijgt Centraal Beheer ook een eigen stem op Google Assistent. ‘Voice branding’ wordt ingezet als vervanger van de standaardstem van Google. Daarnaast stapt men over van de basisversie van Dialogflow naar de Enterprise-versie. (Emerce)

Technologie
Top