Callcenter helpt bij online screening op basis van VitalHealth

Callcenter helpt bij online screening op basis van VitalHealth

by Klantcontact
24 maart 2020

Het Groene Hart Ziekenhuis is gestart met online screening van patiënten die zich met Corona-gerelateerde klachten melden. Hierbij wordt gebruik gemaakt van VitalHealth van Philips. Patiënten vullen de online vragenlijst thuis in. De zorgverlener analyseert de resultaten en wijst de patiënten middels die online screening vervolgens toe aan een bepaalde risicoklasse. De oplossing helpt de zorgverleners op basis van de antwoorden bepalen welke patiënten wel of geen extra zorg nodig hebben. Patiënten met een hoge risicoscore worden door een callcenter gebeld voor aanvullende informatie. Als in het callcenter bepaald wordt dat er zorg nodig is, wordt de patiënt naar de huisarts verwezen. Deze kan vervolgens de nodige zorg verlenen of doorsturen naar het ziekenhuis.

Vorige week lanceerde ICT&health een website waarop partijen informatie over werkende oplossingen voor zorg op afstand kunnen plaatsen.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top