Auchan digitaliseert klantenservice

Auchan digitaliseert klantenservice

by Klantcontact
11 september 2020

De Franse hypermarktketen Auchan voert een reorganisatie door waarbij netto ruim duizend medewerkers ontslagen zullen worden. De supermarktketen heeft hiertoe besloten als gevolg van teruglopend supermarktbezoek en meer digitale verkoop. Eerder dit jaar werden al 600 medewerkers ontslagen en 21 winkels in Frankrijk gesloten.

Auchan zet tevens het mes in het serviceapparaat. Negen van de elf reparatiecentra voor elektronica worden gesloten en in de hypermarkten verdwijnen de klantenservice-balies. Auchan wil alle klantenservice digitaliseren, wat met 434 medewerkers minder kan. Auchan gaat traditionele, automatische en contactloze kassa’s nog meer combineren, wat meer dan 100 kassa-banen zal kosten.

Volgens topman Jean-Denis Deweine is de Franse supermarktgroep “waarschijnlijk te traag geweest met het ontwikkelen van nieuwe modellen.” Toch gaat Auchan een inhaalslag maken. Hierbij komen er 300 ‘drives’ voor voetgangers in de Franse stadscentra. Daarnaast zullen de hypermarkten minder winkelaanbod en meer ruimte voor keukens gaan bieden die meeneem-maaltijden gaan bereiden. Ook komen er shop-in-shop formules bij van dochters zoals Boulanger of Kiabi. (Retaildetail)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top