ANBO callcenter op zoek naar extra belcapaciteit

ANBO callcenter op zoek naar extra belcapaciteit

by Klantcontact
19 maart 2020

Ouderenorganisatie ANBO wordt overstelpt met vele duizenden telefoontjes van eenzame senioren die bang zijn voor het coronavirus. Het callcenter wordt nu twaalf uur per dag bemand door vijftien mensen. Ouderen die daar behoefte aan hebben, worden voortaan ook na een paar dagen nog een of twee keer teruggebeld voor een extra praatje. Dat schrijft Nu.nl.

Het callcenter van ANBO krijgt nu per dag zo’n tweeduizend telefoontjes, aldus een woordvoerder. De telefoonlijn werd vorige week woensdag geopend; op donderdag belden er nog geen 120 mensen.

De ouderen bellen met praktische vragen over thuiszorg of boodschappen, maar ook om angst en ongerustheid te uiten. Omdat er minder mensen op bezoek komen, hebben ze bijna niemand om die gevoelens mee te delen, aldus ANBO.

KSF benaderd met capaciteitsvraag

ANBO heeft ook contact gezocht met de Klantenservice Federatie (KSF) om na te gaan hoe de capaciteit kan worden vergroot. Mogelijk gaat de KSF hiervoor haar leden benaderen. Verder kiest ANBO ervoor om ouderen terug te bellen, ook na een aantal dagen om te vragen hoe het gaat. Voor deze service gebruikt de ouderenbond de honderden vrijwilligers in het land die aangesloten zijn bij de koepel. Het callcenter wordt nu bemand door medewerkers van de ANBO die normaal bijvoorbeeld op het hoofdkantoor werken of mensen die in de Tweede Kamer de ouderenagenda onder de aandacht van politici proberen te brengen. Maar voor de ‘nabelservice’ zoekt de bond nog nieuwe vrijwilligers die willen en kunnen helpen.

Het callcenter is voortaan ook op zaterdag en zondag van 9.00 tot 21.00 uur bemand. Het nummer van de coronanoodlijn van de ANBO is 0348 – 46 66 66.

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top