5,5 miljoen dollar voor software die lokaal accent herkent

5,5 miljoen dollar voor software die lokaal accent herkent

by Klantcontact
9 september 2021

De Amerikaanse startup Sanas heeft software ontwikkeld die het accent van iemand in een telefoongesprek kan herkennen en die vervolgens de stem van de agent hierop kan vervormen. Sanas stelt dat dit de communicatie en het wederzijds begrip vergroot. Dat schrijft TechCrunch.

De software tapt het geluid af tussen de microfoon en communicatiesoftware (Zoom, Teams, contactcenteroplossing), en vervormt het geluid. De software is lokaal aanwezig (op smartphone of laptop) en niet in de cloud, wat de snelheid en veiligheid bevordert – de latency van de software zou slechts 0,2 seconde bedragen.

Sanas heeft inmiddels al 5,5 miljoen dollar aan seed capital opgehaald en draait pilots met mensen uit verschillende landen waaronder de VS, het VK, de Filippijnen en Zuid-Amerika. De software van Sanas is uitvoerig getraind aan de hand van allerlei verschillende soorten geluidsfragmenten van gesprekken. Er wordt geen gebruik van gemaakt van speech to text-omzetting, waardoor er geen fouten kunnen ontstaan in het begrip. De accenten die worden toegepast worden uit een lijst gehaald of automatisch gedetecteerd.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top