19.000 sollicitanten voor 1.000 callcenterbanen bij Telstra

19.000 sollicitanten voor 1.000 callcenterbanen bij Telstra

by Klantcontact
15 april 2020

De Australische telecom-operator Telstra heeft 19.000 reacties gekregen nadat het bedrijf in maart aankondigde 1.000 customerservice-medewerkers te willen aannemen. De aankondiging was het gevolg van de gedwongen sluiting van de Telstra-contactcenters in de Filipijnen. Tegelijkertijd maakte het bedrijf bekend een eerder aangekondigde reorganisatie voor een periode van zes maanden te onderbreken. Het bedrijf had plannen om 8.000 medewerkers te ontslaan, waarvan 6.900 al naar huis zijn gestuurd, aldus InformationAge. Het bedrijf haalt nu dus weer mensen naar binnen.

Het aantal reacties verraste ook het management van Telstra, aldus een woordvoerder. Het bedrijf had wel rekening gehouden met een flink aantal reacties op duizend vacatures, maar niet met 19.000 reacties. De eerste 500 nieuwe agents beginnen op korte termijn en Telstra heeft het aantal beschikbare posities uitgebreid, waarbij alle nieuwe medewerkers vanuit huis kunnen en mogen werken. Ook de training wordt op afstand verzorgd.

Human Resources

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top