1,3 miljoen extra voor Vlaams overheids-contactcenter 1700

1,3 miljoen extra voor Vlaams overheids-contactcenter 1700

by Klantcontact
12 oktober 2021

Ook in 2021 krijgt 1700 – het gratis contactnummer van de Vlaamse overheid – nog aanzienlijk meer vragen dan in een normaal jaar. Daarom heeft de Vlaamse regering beslist om het budget voor het contactcenter met 1,325 miljoen euro te verhogen.

De coronacrisis heeft gezorgd voor een piek bij veel hulp- en infolijnen. Dat is ook het geval bij 1700, het gratis contactcenter van de Vlaamse overheid. Zo wordt het aantal contacten op 1700 Andere Vragen (waaronder ook de coronathema’s vallen) voor heel 2021 geraamd op bijna 2,9 miljoen, of 212 procent meer dan in het pre-coronajaar 2019.

Al die extra contacten leiden tot extra kosten. Die wordt voor heel 2021 geraamd op ruim 2 miljoen euro. De Vlaamse overheid maakte eerder al  850.000 euro vrij, nu komt daar op voorstel van minister-president Jan Jambon (N-VA) 1,325 miljoen euro bij.

1700 is voor burgers, bedrijven en organisaties het eerste aanspreekpunt voor vragen aan de Vlaamse overheid. Ze kunnen er terecht voor klantgerichte overheidsinformatie en informatie over de status van hun lopende dossiers. Het gratis nummer 1700 is elke werkdag bereikbaar van 9 tot 19u. (HLN)

Customer Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Top