Misstanden

De naam zegt het al: in deze rubriek delen we misstanden in de klantcontactwereld. Ken jij situaties binnen een contactcenter die het daglicht niet kunnen verdragen? Of zijn er andere misstanden in de sector die je (anoniem) wilt delen? Neem dan contact op met de redactie.

In de media · Misstanden ·

Klachten klantenservice GSMweb mede veroorzaakt door overgang naar cloud
13 juni 2025 - De klachten over de klantenservice van GSMweb nemen toe. AD.nl wijdt vandaag een artikel aan deze problematiek. De online telefoonwinkel, ooit een pionier op het gebied van mobiel en abonnementen, ligt onder vuur door lange levertijden, onbereikbare klantenservice en gebroken beloftes. Klanten uiten hun frustraties op reviewplatformen zoals Trustpilot. Ondanks de scherpe prijzen, blijken de […]

Klachten klantenservice GSMweb mede veroorzaakt door overgang naar cloud
In de media · Misstanden ·

Daniëlle tikt Belastingdienst op de vingers over kille brief – dienst reageert direct
9 juni 2025 - Een rouwende dochter, een kil geformuleerde brief en een onverwacht telefoontje van de directeur Toeslagen zelf. Het verhaal van Daniëlle van Duin laat zien hoe belangrijk empathie is in klantcontact. Een kille, pijnlijke brief Vijf weken na het overlijden van haar 87-jarige moeder ontvangt Daniëlle van Duin uit Broek in Waterland drie brieven van de […]

Daniëlle tikt Belastingdienst op de vingers over kille brief – dienst reageert direct
Branche - / Beroepsverenigingen · In de media · Misstanden ·

Minister wil nog strengere regels voor telemarketing. Lubach illustreert problematiek
15 mei 2025 - Het kabinet wil per 1 juli 2026 een verdere beperking invoeren op telemarketing. Eén van de belangrijkste veranderingen: bedrijven mogen geen verkoopgesprekken meer voeren, ook niet met mensen die in het verleden klant zijn geweest. Dat meldt nu.nl. Minister Dirk Beljaarts van Economische Zaken kondigde het voorgenomen besluit vandaag aan. De aanscherping volgt op aanhoudende […]

Minister wil nog strengere regels voor telemarketing. Lubach illustreert problematiek

Training ‘Klantgericht Communiceren’

In dagelijks klantcontact heb je regelmatig te maken met weerstand, ongeduld en emoties van klanten. Hoe houd je het gesprek positief? Hoe kom je tot de kern? En hoe zet je klantcontact om in kansen, bijvoorbeeld voor een extra verkoop of een duurzame klantrelatie?

Branche - / Beroepsverenigingen · In de media · Misstanden ·

Reacties KSF en WFC op artikel Follow The Money over ‘dubieuze aanpak Teleperformance’
1 april 2025 - Randstad en Teleperformance (TP) nemen het niet zo nauw met de arbeidswetgeving in Griekenland, volgens het platform voor onderzoeksjournalistiek Follow The Money. Vanuit Griekenland verzorgt Teleperformance ook Nederlandstalig klantcontact voor bedrijven die actief zijn op de Nederlandse markt, zoals Netflix. Omzeilen van vaste contracten Uit onderzoek van Follow The Money (FTM), in samenwerking met hun […]

Reacties KSF en WFC op artikel Follow The Money over ‘dubieuze aanpak Teleperformance’
In de media · Misstanden ·

ACM trekt vergunning HEM in – pijnlijk einde aan rampjaar
12 december 2024 - Het jaar 2024 eindigt in mineur voor energieleverancier Hollandse Energie Maatschappij (HEM), tegenwoordig HollandsStroom. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) trekt de vergunning van het energiebedrijf in, vanwege ernstige financiële problemen. ACM zit HEM dit jaar flink achter de vodden en waarschuwt onder meer klanten van HEM. De case laat zien dat als je je […]

ACM trekt vergunning HEM in – pijnlijk einde aan rampjaar
HR & arbeidsmarkt · Misstanden ·

Arjen ging de strijd aan met Teleperformance over de onbetaalde opstarttijd. En won.
23 september 2024 - Met Klantcontact.nl kijkt Arjen terug op de rechtsgang en de rechterlijke uitspraken.

Arjen ging de strijd aan met Teleperformance over de onbetaalde opstarttijd. En won.
HR & arbeidsmarkt · Misstanden ·

Hoog verlooppercentage: ‘Ik word er soms moedeloos van’
17 september 2024 - Een hoog verloop onder agents van contactcenters is niet geheel ongebruikelijk

Hoog verlooppercentage: ‘Ik word er soms moedeloos van’
Misstanden ·

Boze klant van de VakantieDiscounter verzamelt alle klachten op Instagram
4 september 2024 - Peter Jans verzamelt op Instagram allerlei klachten en slechte reviews over de VakantieDiscounter.

Boze klant van de VakantieDiscounter verzamelt alle klachten op Instagram