RDW kiest Conduent als samenwerkingspartner voor het KCC van Tolheffing
Het internationale bedrijf Conduent gaat het klantcontactcentrum van de nieuwe divisie Tolheffing van het RDW (Dienst Wegverkeer) helpen bij het afhandelen van telefoongesprekken en het beantwoorden van e-mails. Samen met Conduent wil het RDW klanten zo goed mogelijk helpen met hun vragen over tolheffing. Die gaat van start als in december de A24/Blankenburgverbinding (regio Rijnmond) opengaat.
Naast een team van eigen medewerkers gaat de divisie Tolheffing van het RDW gebruik maken van de flexibele schil en techniek van Conduent om de werkzaamheden uit te voeren. Klanten kunnen straks contact opnemen met het KCC voor al hun vragen over de tolheffing op de A24/Blankenburgverbinding.
Goede telefonische en digitale bereikbaarheid
Conduent ondersteunt het KCC van Tolheffing bij het afhandelen van telefoongesprekken en het beantwoorden van e-mails in het Nederlands, Engels en Duits. Door de inzet van de flexibele schil zorgt de RDW voor een goede telefonische en digitale bereikbaarheid voor klanten.
Naast mensen levert Conduent ook de techniek voor de uitvoering van de werkzaamheden en maken zij de personeelsplanning. Ook krijgt de RDW inzicht in data en rapportages en is Conduent sparringpartner voor verbeteringen. Daarnaast zal Conduent een deel van de administratieve werkzaamheden op zich nemen.
Selectie na Europese aanbesteding
Conduent is geselecteerd na een Europese aanbesteding. “Na een zorgvuldig proces hebben we voor Conduent gekozen”, vertelt Zeger Baelde, directeur bedrijfsvoering van de RDW. “We vinden het belangrijk dat onze klanten goed worden geholpen met hun vragen over tolheffing. Samen met Conduent willen we de dienstverlening voor de klant zo goed mogelijk maken. We hebben er alle vertrouwen in dat zij dat kunnen.”
“Dankzij onze jarenlange ervaring op het gebied van klantcontact kan Conduent voldoen aan de unieke behoeften van de RDW en hun klanten op het gebied van de tolheffing op de A24/Blankenburgverbinding”, aldus Wouter Widdershoven, Country Leader van Conduent Nederland. “Conduent zet technologie, mensen en processen in voor hoogwaardige dienstverlening voor klantcontactcentra in heel Europa. Wij waarderen het vertrouwen van de RDW in onze samenwerking om in hun behoeften te voorzien.”
Duizenden telefoontjes per dag
De RDW verwacht in de eerste fase duizenden telefoontjes per dag. Sjoerd Bangma (Unitmanager Front Office bij de divisie tolheffing) vertelde ons eerder over de ins en outs van de klantcontactoperatie achter e-TOL, het nieuwe digitale platform achter de tolheffing.
Bron: RDW.nl