Just Eat Takeaway schrapt flink wat banen op klantenservice
Bij de klantenservice van Just Eat Takeaway, moederbedrijf van Thuisbezorgd, staan flink wat banen op de tocht. De maaltijdbezorger gaat zijn klantenservice reorganiseren en centraliseren in het Britse Sunderland, waardoor maximaal 170 mensen hun baan kwijtraken.
Het Financieele Dagblad schrijft erover op basis van een interne mededeling die de krant in handen heeft. Volgens de krant is het voor Just Eat Takeaway ‘essentieel’ om de klantenservice efficiënter te maken, daarbij zouden ook ontslagen vallen.
Een woordvoerder van Just Eat Takeaway reageert richting het FD dat ‘voor een groot deel van het personeel wordt gezocht naar een interne oplossing’. Ook zou de reorganisatie geen impact hebben op Nederlandse collega’s en vooral van invloed zijn in het Verenigd Koninkrijk en Australië. Van hoeveel werknemers afscheid wordt genomen, hangt volgens de woordvoerder in reactie op de krant af van de ‘animo onder de werknemers om een andere baan binnen het bedrijf te accepteren’.