2 juni 2025

TP verliest VodafoneZiggo als klant; ‘herplaatsing of afvloeiing voor 400 werknemers’

VodafoneZiggo stopt de samenwerking met Teleperformance (TP). TP verzorgde de inbound servicegesprekken voor de telecomprovider. VodafoneZiggo kiest volgens een woordvoerder voor ‘andere partijen die beter aansluiten bij de selectiecriteria’.

TP verliest VodafoneZiggo als klant; herplaatsing of afvloeiing voor 400 werknemers
TP verliest VodafoneZiggo als klant; herplaatsing of afvloeiing voor 400 werknemers. Beeld gemaakt met AI.

Minder klantcontacten via externe partners

De provider werkt samen met verschillende externe contactcenters. Volgens de woordvoerder heeft VodafoneZiggo de afgelopen jaren verschillende processen verbeterd en stappen gemaakt in digitaliseren en automatiseren van de dienstverlening. Ook zet VodafoneZiggo meer innovaties zoals AI in. “Dit past binnen onze bredere visie om continu onze dienstverlening te verbeteren en in te spelen op veranderingen in de markt. Hierdoor worden minder klantcontacten nog via externe partners afgehandeld..”

Werkzaamheden bij andere partijen

Onlangs rondde VodafoneZiggo een aanbestedingstraject af. “Hierop besloten we de samenwerking met Teleperformance te beëindigen. De werkzaamheden worden onderverdeeld onder de bestaande partijen met wie wij al samenwerken”, aldus de woordvoerder. “We kijken met waardering terug op de samenwerking met Teleperformance en danken hen voor hun bijdrage aan onze klantcontactstrategie.”

400 werknemers herplaatst of afgevloeid

Volgens een goed ingevoerde bron betekent het einde van de samenwerking dat Teleperformance 400 werknemers moet herplaatsen of afvloeien. De TP-medewerkers zijn hierover onlangs geïnformeerd. Teleperformance wilde niet reageren op onze schriftelijke vragen.

Verder lezen