
Movers & Shakers: Tom Webbink nieuwe Manager Klant bij Qbuzz
Per 1 mei start Tom Webbink als Manager Klant bij Qbuzz. In deze rol is hij verantwoordelijk voor het optimaliseren van de structuur binnen het klantcontact, het inzetten van klantcontact als onderscheidend vermogen en het stimuleren van innovatie op het gebied van informatievoorziening. Hij stuurt twee klantenservicelocaties aan, evenals de stafafdeling servicewinkels en het mobiele servicepunt.

Ruim twintig jaar ervaring
Webbink beschikt over meer dan twintig jaar ervaring in klantcontact en aftersales. Sinds juni 2024 is hij actief als Business Development Manager bij ContactCare, waar hij verantwoordelijk was voor het verbinden met potentiële klanten en het vertegenwoordigen van het bedrijf op beurzen en evenementen.
Daarvoor werkte hij ruim twee jaar bij Smart Europe als Manager After Sales & Customer Journey voor Nederland, waar hij diverse disciplines aanstuurde, waaronder service, warranty en customer contact.
Van tuinmeubelen tot fietsen
Van november 2020 tot mei 2022 was hij Aftersales Manager bij Amslod. Daarvoor vervulde hij de rol van Manager Customer Contact & Maintenance voor Nederland, België en Duitsland bij Kees Smit Tuinmeubelen.
Eerder werkte hij onder meer bij Paylogic International als Head of Customer Experience (A.I.), bij IPG als Manager Quality in Customer Contact & HPO en bij Daimler AG als Manager Customer Contact Excellence, waar hij onder meer verantwoordelijk was voor wereldwijde governance van contactcenters en Roadside Assistance.
Zijn loopbaan in klantcontact begon bij Essent als Teammanager Customer Support. Daarnaast was hij eerder actief als consultant en interim-manager bij Ferment Management en werkte hij in de toerismesector op de Kanaaleilanden.
Mede-oprichter van het CX Cafe
Tom is ook mede-oprichter van het CX Cafe event, dat hij samen met Maarten Copini van NTT-Data organiseert. Met het event brengen ze gelijkgestemden bij elkaar binnen de customer experience- en servicewereld.
“Het event is bedoeld om oude bekenden uit de branche weer eens bij elkaar te brengen om weer eens bij te praten. Maar ook om de nieuwe lichting managers op een informele manier in contact te brengen met de oude garde. Volledig zonder sponsoring, powerpoints, banners of andere commerciële insteek. Het volgende CX-Cafe wordt eind mei verwacht”, zegt Tom.
Ook een nieuwe baan als leidinggevende in klantcontact? Laat het ons weten en zie jezelf terug in onze rubriek Movers & Shakers.