9 april 2025

Zeilkampioene Marit Bouwmeester maakt Captains Conference compleet

Olympisch zeilkampioene Marit Bouwmeester is gastspreker tijdens de Klantcontact Captains Conference , het event dat Klantcontact.nl in samenwerking met de CCMA op 5 juni organiseert. Als captain van het team waarmee ze haar vele zeiltitels behaalde, vertelt de 36-jarige topatlete de aanwezige ‘captains in klantcontact’ hoe ze toewerkt naar haar doelen en hoe ze haar team daarin meeneemt.

Marit Bouwmeester. Bron: Watersportverbond.

Indrukwekkende carrière

Bouwmeester is de meest succesvolle zeilster in de Olympische geschiedenis, met medailles op vier opeenvolgende Olympische Spelen. Ze pakte zilver in Londen 2012, goud in Rio 2016, brons in Tokio 2021, en goud in Parijs 2024. Haar indrukwekkende carrière omvat wereldtitels, Olympische medailles en talloze nationale en internationale prijzen.

Het onmisbare, onzichtbare team van Marit Bouwmeester

Marit zit alleen in haar boot en staat alleen op het erepodium, maar achter haar staat een heel team dat onmisbaar, maar nauwelijks zichtbaar is. Zoals dat ook vaak in een klantenserviceomgeving het geval is. Marit’s team bestaat uit onder andere een fysiotherapeut, voedingsdeskundige, meteoroloog, psycholoog en vrijwilligers voor de logistiek, zoals het vervoer van de boten.

Hoe maakbaar is succes?

Tijdens de Captains Conference zal Marit ook ingaan op de mentale kant van presteren. In haar beleving heeft haar eigen succes vooral te maken met mindset. Ze ziet zichzelf vooral als ‘Kampioen Leren & Doorzetten’. In de zeilsport heeft ze met veel externe factoren te maken (zoals het weer), waardoor ze beperkte controle heeft. ‘Control the controllables’ is volgens Marit essentieel: Wat kun je wel beïnvloeden? En hoe maakbaar is succes? Momenteel schrijft Marit een boek over dit onderwerp, samen met Nico van Yperen, hoogleraar sportpsychologie.

Naast haar successen op het water, is Marit ook een rolmodel buiten de sport. Ze richtte de Marit Bouwmeester Academy op. Daarmee geeft ze haar kennis en ervaring door aan jonge zeilers en helpt ze hen om hun ambities waar te maken.

Uniek, interactief event van Klantcontact.nl en de CCMA

De Klantcontact Captains Conference is een uniek en exclusief evenement dat Klantcontact.nl en de CCMA organiseren voor managers van middelgrote (vanaf 25 medewerkers) en grote inhouse klantenservice- en customer service afdelingen.

Geen traditioneel congres, maar een interactief event waar je in gesprek gaat met vakgenoten – senior managers die dezelfde uitdagingen en kansen ervaren in hun rol als leider binnen klantcontact. In een besloten setting, zonder een overdosis aan commerciële prikkels en pitches.

Naast Bouwmeester spreken tijdens de Captains Conference ook Kay Dieke (Coolblue), Bart van de Sande (ABN-Amro) en Martijn Franssen (Directeur Customer Eneco).

Verder lezen