Carglass België optimaliseert chatfunctie in omnichannel-platform

by Klantcontact

Carglass België optimaliseert chatfunctie in omnichannel-platform

by Klantcontact

by Klantcontact

Carglass® België biedt haar klanten een waaier van communicatiekanalen aan:  website, telefoon, chat…. Vanuit de omnichannel-strategie wil Carglass® België alle oproepen binnen het contact center kunnen verdelen op basis van de vaardigheden van de medewerkers. Welk kanaal de klant ook kiest, hij zal meteen bij de juiste persoon belanden. Iedere klant krijgt daardoor snel en efficiënt hulp.

Afgelopen jaar werd het potentieel van chat uitvoerig getest. Zowel de klanten als de Carglass®-medewerkers reageerden positief. Carglass® besloot om chat als volwaardig kanaal te integreren binnen haar contactcenter. “Zodra de klant op onze website komt, ziet hij rechts een opvallende, rode knop met het woord ‘chat’. Dankzij deze functie kan de websitebezoeker op elk moment beroep doen op persoonlijk contact.

Carglass® is de enige autoruitspecialist die deze service aan haar klanten biedt”, vertelt Pieter Moons, Digital Manager bij Carglass® België. Customer Interaction Group zorgde ervoor dat de klant, afhankelijk van de keuze van kanaal, automatisch terechtkomt bij de medewerker met de juiste vaardigheden hiervoor. “Customer Interaction Group heeft als leverancier van ons contact center ons platform nu verrijkt met een geïntegreerde chatfunctionaliteit. Dit maakt een efficiënte afhandeling binnen onze omnichannel-aanpak werkelijkheid. Bij alles wat we doen, staat de klant centraal: de klant kiest zelf hoe hij ons contacteert. Wij zorgen voor snelle en efficiënte hulp via alle communicatiekanalen. Dit leidt tot een hogere klantentevredenheid en daar gaan we voor”, besluit Moons.

Technologie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Top