
Klantliefde Bol.com: verkleed als Bol en fanclub in verzorgingshuis
Handgeblazen kerstballen, tekeningen, gedichten en miniatuurwinkeltjes van verpakkingsmateriaal. Ook de Nederlander is niet bang om zijn liefde voor zijn of haar favoriete merk te uiten. Eerder las je op Klantcontact.nl al over klantliefde bij Rituals en De Volksbank. Ook de klanten van Bol.com kunnen er wat van. We noemen twee voorbeelden van Klantliefde bij Bol.com.

Klantliefde: trouwringen uit een bol.com-doos
En dan hebben we nog het stel dat wil gaan trouwen en de ringen vanuit een bol.com doos willen geven aan elkaar en da took hebben gedaan op hun trouwdag. Zie de bijgevoegde word bestanden. We hebben er helaas geen foto’s van.
‘Kan ik zo’n verpakking krijgen?’
In januari 2020 schrijft een Bol.com-klant aan de webwinkel: ‘Ik heb een misschien ietwat rare vraag. Mijn vriend en ik trouwen in november. Een van onze favoriete nummers is Tot je weer van me houdt van Bart Peeters. Daarin zingt hij ‘en ik stuur je mijn hart in een bolpunt.com-doos’. Vandaag ontving ik een pakketje en die doos bracht me op het idee om een Bol.com- doos voor onze trouwringen te gebruiken. Maar ik heb ze nogal slecht open gedaan en nu is ze helemaal stuk. Zou het mogelijk zijn om eventueel zo’n verpakking op te sturen?’
Rood pluche kussentje
De medewerkers van Bol.com gaan meteen aan de slag en zoeken op de website naar een rood pluchen kussentje in de vorm van een hart, waar de trouwringen op kunnen liggen. Met de maten van de diverse kussens bij de hand gaan ze aan de slag. Bij facilitair bekijken ze welke doos geschikt is om de trouwringen aan elkaar te geven op de bruiloft. Als het kussentje binnen is, leggen ze deze in een geschikte doos. Ook sturen ze de tekst van de song van Bart Peeters op bol.com-papier naar de aanstaande bruid.
Op de trouwdag zelf, die door coronabeperkingen in kleine kring moest plaatsvinden, ontvangt het bruidspaar ook nog een mooie bos bloemen van Bol.com. Met de tekst: ‘Vandaag had wellicht de mooiste dag van jullie leven kunnen zijn, ware het niet dat COVID-19 roet in het eten gooit. Maak iets moois van deze dag.’
Als ‘bol.com’ naar carnaval

Danilo is megafan van bol.com en wil graag als ‘bol.com’ carnaval gaan vieren. Al in augustus neemt zijn moeder Denise contact met het bedrijf op. Samen met zijn vriendje Denzel bouwt Danilo een praalwagen à la bol.com.
Van Bol kregen ze allerlei materialen opgestuurd. Vol trots begonnen Danilo en Denzel ze aan de optocht en winnen uiteindelijk de eerste prijs. Vanuit bol.com kregen deze ‘klanten in de dop’ ook nog een prijs.
Fanclub in Den Helder
In een verzorgingshuis in Den Helder is een Bol.com-fanclub opgericht. Een mevrouw die er woont vertelde dit aan Bols klantenservice toen ze contact had over haar kapotte blender. Ze vertelde dat ze een fanclub heeft opgericht en dat de bewoners van het verzorgingshuis helemaal fan zijn geworden van Bol.com en heel veel bij bol bestellen.
Persoonlijk ontmoeten
Ze vertelde ook dat haar blender stuk is gegaan, dat ze die een halfjaar in huis had maar pas nu voor het eerst gebruikte. Mevrouw is een tijdje ziek geweest. Hoe leuk is het dan om mevrouw persoonlijk te ontmoeten. Een afspraak was snel gemaakt en op een zondag in november 2022 brachten medewerker van Bol.com een bezoek aan het verzorgingshuis.
Die werd met open armen én een knuffel ontvangen. De blender is omgeruild voor een nieuwe en als verrassing kreeg mevrouw voor alle fans in het verzorgingshuis Bol.com-sokken. Voor de Bol.com-medewerkers ging een grote doos chocolade mee naar huis.
