
Gezocht: opmerkelijke en ontroerende fanmail van klanten
Handgeblazen kerstballen, tekeningen, gedichten en miniatuurwinkeltjes van verpakkingsmateriaal. Ook de Nederlander is niet bang om zijn liefde voor zijn of haar favoriete merk te uiten. Klantcontact.nl is op zoek naar mooie en ontroerende voorbeelden van fanmail van klanten aan Nederlandse bedrijven en organisaties.

Wie denkt dat de Nederlander te nuchter is om van een merk te houden, zit ernaast. Dat blijkt wel uit de bovenstaande voorbeelden van fanmail die respectievelijk de Volksbank en Rituals ontvingen.
Klantliefde bij de Volksbank
Bij de Volksbank ging de liefde van een klant zelfs zo ver, dat die de afbeelding van een eekhoorn (logo van dochterbedrijf ASN Bank) in de voorgevel van zijn vakantiehuisje freesden. Marinka van der Meer, toenmalig Chief Customer Officer van de Volksbank, vertelde eerder al aan Klantcontact.nl over de liefdesverklaringen van klanten. “Ik heb dit bij organisaties waar ik eerder werkte niet in die mate meegemaakt.”
Ook de klanten van Rituals steken hun liefde niet onder stoelen of banken, vertelde Head Of Customer Relations Rommy Verschelling ons eens. De liefde van de Rituals-klant zorgt regelmatig voor aandoenlijke fanmail. Zo sturen klanten zelfgeschreven gedichten en liedjes op. Net als foto’s van miniatuurwinkeltjes van lege Rituals-verpakkingen, gemaakt door kinderen van klanten.
Wat is de opmerkelijkste fanmail die jouw organisatie ooit ontving?
Klantcontact.nl is op zoek naar opmerkelijke, grappige en ontroerende fanmail van klanten. Heeft jouw organisatie mooie voorbeelden? Deel die dan via redactie@klantcontact.nl. Heb je er ook een foto van? Stuur die dan gelijk mee. Ook horen we graag hoe jouw klantenservice-afdeling de fanmail beantwoordde.