reageer op dit artikel

foto[2]Hoe serieus word je eigenlijk genomen als klant, als relatie?

Vandaag ontving ik een uitnodiging voor, zoals ze het zelf noemen, “DE nieuwjaarsborrel van 2014” (zie foto), door de organisatie die in de volledige naam de woorden “Direct Marketing” in zich herbergt….en prijzen uitreikt voor de beste “bedrijf – klant Dialogue”.

Een dialoog met de klant, persoonlijk zijn, je klant kennen, je klant herkennen, je klant niet irriteren, je klant vertroetelen enz enz.

Je runt (dat doen de meeste lezers hier) een contactcenters en je bent machteloos.

Ik bouw de spanning op…

Wie van jullie ziet alle mailings vóór dat deze verspreid worden? Wie van jullie ziet iedere mailing vóór dat deze gedrukt worden?

We staan vaak machteloos, wat moeten wij nu aan die klant vertellen? Aan het eind van de keten…

Bij de DDMA hebben ze geen contactcentermanager en geen contactcenter dus ik kan nergens heen bellen, hoe serieus word ik (betalende klant) door hen genomen?

Leuk idee, verdomd slechte uitvoering.

Robert Dijkhu

7 reacties

  1. Reactie door Fun Zeegers

    Fun Zeegers Antwoorden 18 december 2013 op 08:40

    Typisch geval van “Het huis van de schilder, zit het slechtst in de verf”.

  2. Reactie door Rob Hoogvliet

    Rob Hoogvliet Antwoorden 18 december 2013 op 19:25

    Misschien wel een aanwijzing dat keten-denken en callcentres passe zijn. Klantcontact bestaat uit inleving, kennis van het hele product, besluitvaardigheid en -bevoegdheid.

  3. Reactie door Ronald van der Kraan

    Ronald van der Kraan Antwoorden 18 december 2013 op 21:20

    Beste Robert Dijkhu.

    Kennelijk gaat personalisatie zo ver als maximaal 13 tekens om je naam te spellen. Best droevig dat het niet een alleenstaand geval is, maar slechts een van de vele voorbeelden dat de meeste marketeers nog steeds denken dat zenden met een persoonlijke twist voldoende is anno 2013.

    Hopelijk gaat 2014 echte 1-op-1 dialoog brengen, dus twee richtingen op.

    Ronald van de…..

  4. Reactie door Dirk Jan

    Dirk Jan Antwoorden 18 december 2013 op 22:52

    Ik was Dirk Ja Dokma. Ik hoopte dat de mailing een grap was.

  5. Reactie door Merel de Koning

    Merel de Koning Antwoorden 19 december 2013 op 10:14

    Beste Robert,

    Terechte kritiek op de uitnodiging. Als vertegenwoordiger van de marketingsector zou je ervan uit mogen gaan dat onze mailings vlekkeloos zijn. Deze mailing geeft geen goed beeld van de kennis die wij van onze leden hebben. We vinden het jammer dat het prachtige ontwerp dat Draftfcb belangeloos voor ons heeft gemaakt (en aan alle kanten klopte!) nu niet goed uit de verf is gekomen.

    Je opmerking over het klantcontactcenter is niet terecht, wij zijn een contactcenter op zich. Tijdens werkdagen (en ook daarbuiten) zijn wij bereikbaar en ons telefoonnummer is een hotline naar alle negen werknemers die ons bureau rijk is.

    Hartelijke groet

    Merel de Koni

    (Event Coördinator DDMA)

  6. Reactie door chris van den Berg

    chris van den Berg Antwoorden 20 december 2013 op 09:09

    Ze hebben de webcare in iedergeval wel op orde.. 😉

  7. Reactie door Dirk Stuip

    Dirk Stuip Antwoorden 20 december 2013 op 09:27

    Beste Robert,
    In uw geval is het inderdaad niet goed gegaan; dit is echter een uitzondering. Wij stellen de klant centraal. Daarbij hebben wij zeer gemotiveerde agenten en besteden wij veel tijd aan training. Uw klacht is derhalve niet gegrond, want ons Service Level is binnen de gestelde 80%.
    De contactcenter manag

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Close
Go top