reageer op dit artikel

Snel, sneller, snelst. Social media in 2018 dienen de haastige mens, nog meer dan voorheen. Met korte video’s, tijdelijke acties waarbij snel reageren geboden is en aantrekkelijke content daar waar de klant is. Dat blijkt uit een recent gepubliceerd trendoverzicht van Scooperz.

Het social-mediabureau onderscheidt 6 opkomende trends voor dit jaar:

1. Korte posts met video

Ongeveer 50 procent van alle social-mediacontent bestaat uit video’s. In 2020 is dat naar verwachting circa 70 procent. Met name zijn korte video’s in opkomst.

2. Facebook Messenger

Messenger, tot nu toe vooral gebruikt voor webcare, zal meer en meer een podium bieden voor commerciële uitingen. Rechtstreeks adverteren in Facebook is mogelijk, maar ook kan een advertentie direct naar Facebook leiden.

3. Social shopping

De mogelijkheden van online shoppen via social worden in 2018 verder uitgebreid.

4. Ephemeral content

Snapchats en Instagram Stories zullen aanbiedingen gaan bevatten, waarop snel reageren noodzakelijk is. Deze content die maar voor een korte tijd te zien is, dwingt de doelgroep snel tot actie. Denk aan exclusieve kortingscodes die beperkt geldig zijn.

5. Livestreaming

Het aandeel livestreaming is nog zeer overzichtelijk, waardoor het een goede oplossing lijkt om als merk op te vallen.

6. Augmented Reality

Nog gering in aantal, maar trendsetters geloven heilig in de toegevoegde waarde van verwerking van virtuele objecten in de echte wereld.

Lees ook: WORDT MOBIEL SHOPPEN LEIDEND?

 

 

 

 

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Close
Go top