reageer op dit artikel

14 november 2017 – Teleperformance Benelux, marktleider in outsourced customer experience management, maakt vandaag bekend dat er is uitbreid met een nieuwe vestiging in Utrecht (Papendorp), pal tegenover het hoofdkantoor van opdrachtgever bol.com.

Vanuit deze vestiging gaan 125 klantexperts de klanten van Nederlands grootste online retailer bijstaan bij hun aankopen voor de feestdagen en daarna. Het klantcontact verloopt via telefoon, mail en chat. Het is de zesde vestiging van Teleperformance Benelux in Nederland. “We zitten altijd dicht op de klant, en nu ook dichtbij de opdrachtgever”, licht Norbert van Liemt, commercieel directeur bij Teleperformance, toe. “We bedienen al geruime tijd de klanten van bol.com vanuit onze contactcenters in Maastricht, Zoetermeer en Lissabon. De extra capaciteit vanuit Utrecht is daarbij een welkome aanvulling, met name nu de feestdagen voor de deur staan. Het voordeel van zo dichtbij de klant acteren is dat het een meerwaarde oplevert in de samenwerking. Je kunt sneller anticiperen en de betrokkenheid over-en-weer is groter. Dat levert meerdere voordelen op.”

Afgelopen vrijdag kwam er vanuit bol.com een delegatie per fiets en lopend naar de overkant om de nieuwe locatie te bewonderen. “Voor ons is het prettig om het directe klantcontact toch enigszins dichtbij te hebben. Daar halen we namelijk veel informatie uit, waar onze marketingafdeling mee verder kan,” vertelt Casper Overbeek, Director Customer Service bij bol.com. “We kunnen snel reageren op wat er speelt bij klanten en snel bijsturen, indien nodig. Nu hoeven we enkel even de straat over te steken en we staan in feite midden tussen onze klanten. Dat is voor veel mensen bij ons op kantoor ook erg interessant.”

De nieuwe Teleperformance etage is gehuurd in het moderne en duurzame kantorencomplex Secoya, dat naast diverse kantoren ook een bar, café, vergaderruimten en een restaurant omvat. Van Liemt: “Het was al zo dat onze teams die voor bol.com werken vanuit andere vestigingen, ook goed in de sfeer kwamen van de opdrachtgever, dankzij onder meer de aankleding van de werkvloer. Het is in feite alsof je bij bol.com zelf binnen staat. Dat gevoel komt ook in Utrecht voldoende terug in de inrichting en sfeer. We willen dat onze mensen ook dichtbij de cultuur van bol.com staan en dat overbrengen. Die experience moet kloppen. Dat lukt ons goed, en nu zeker hier, waar we uitkijken op het hoofdkantoor van bol.com. Het feit dat we nu zo dicht bij onze opdrachtgever staan bevestigt een sterk partnership, zoals we dat graag zien. Zo werken we onder andere samen aan een verbeterde customer experience en voegen we op meer gebieden waarde toe. Denk bijvoorbeeld aan de inzet van onze mensen die support bieden in de nieuwe bol.com servicepunten bij diverse winkels van Albert Heijn. We denken graag mee in dergelijke klantcontact oplossingen. Of het nu digitaal of analoog is.”

Close
Go top