reageer op dit artikel

Senior internetbankieren ABN AMROOudere klanten van ABN AMRO maken bovengemiddeld veel gebruik van internetbankieren. Gemiddeld maakt 86% van de ABN AMRO-klanten gebruik van internetbankieren. Onder 65-plussers is dat zelfs 90% is. Maar met mobiel bankieren maken oudere klanten geen haast. Slechts 26% van de senioren bankiert mobiel, waar 66% het gemiddelde is.

 

Door het massale gebruik van internet kunnen ouderen een belangrijk deel van hun financiële zelfstandigheid behouden. “Senioren vinden het terecht belangrijk om zo lang mogelijk op een goede en veilige manier zelf hun bankzaken te kunnen doen. Online bankieren helpt hen daarbij,” zegt Alex Terpstra, Directeur Klantbeleving.

Financieel redzaam blijven

Financiële zorgcoaches van de bank bieden begeleiding en geven workshops aan ouderen, zodat ze altijd bij de tijd blijven om online hun bankzaken te kunnen doen. Naar eigen zeggen past dit binnen het streven om financieel misbruik van ouderen tegen te gaan.
Nery Anderson, Directeur Dagelijkse Bankzaken bij de bank: “De financiële zorgcoaches staan ook klanten bij voor wie de stap naar online bankieren groot is, bijvoorbeeld in het leren omgaan met Internet en Mobiel Bankieren. Daarbij is ons streven ouderen te stimuleren financieel redzaam te blijven en zo grip op hun bankzaken te houden.”

Mobiel bankieren minder populair

Ouderen zijn heel wat minder actief met mobiel bankieren via de app. Hoewel het gebruik van een smartphone in opkomst is onder ouderen zien zij hier volgens de bank minder toegevoegde waarde in. Gemiddeld ligt het smartphonebezit iets lager dan bij andere leeftijdsgroepen, al is dat verschil veel kleiner dan verwacht, kijkend naar de matige populariteit van mobiel bankieren onder ouderen.

Lees ook BETER VOORSPELLEN, MEER SERVICE, MINDER CLAIMS

 

 

Close
Go top