reageer op dit artikel

9 augustus 2017 – Een computerroof uit het kantoor van Klant Contact Services (KCS) in de Lange Marktstraat in Leeuwarden heeft het callcenter tijdelijk lamgelegd, aldus een bericht in de Leeuwarder Courant. Medewerkers van het callcenter voor verzekeringsbedrijven ontdekten gisterochtend dat 48 van de 65 laptops waren verdwenen. Dieven moeten de beveiligde computers ‘s nachts hebben losgeknipt. Volgens KCS-directeur Diederik Renne kunnen de dieven weinig met hun buit, want de laptops zijn goed beveiligd.”
KCS is een dochteronderneming van verzekeringsconcern Achmea, met ook nog vestigingen in Utrecht en Zoetermeer. Ook die waren telefonisch onbereikbaar, maar dat staat volgens Renne los van de roof. KCS doet klantcontacten voor verzekeraars FBTO en Zilveren Kruis. Verzekeringsklanten hebben nauwelijks iets van de roof kunnen merken, zegt Renne: KCS heeft snel kunnen omschakelen. KSC werkt in Leeuwarden met 50 tot zo’n 110 callcentermedewerkers, afhankelijk van de drukte.

Close
Go top