reageer op dit artikel

4 december 2017 – IKEA, Tesla en Apple zijn volgens Nederlanders de meest inspirerende organisaties. Dat blijkt uit een inventarisatie van Synergie, een adviesbureau gespecialiseerd in merkstrategie, klantbeleving en organisatieontwikkeling. Het bureau doet jaarlijks onderzoek naar wat volgens Nederlanders de meest inspirerende organisaties van ons land zijn onder bijna 2.000 Nederlandse consumenten. Daarbij gaat het om de authenticiteit van de visie en maatschappelijke rol, de mate van innovatie, de betrouwbaarheid en relevantie van de producten en de manier waarop ze relaties bouwen met klanten.

IKEA kwam dit jaar, net als in 2013 en 2014, als grote winnaar uit de bus. De Zweedse doe-het-zelf meubelgigant mag zich sinds de start van de ‘Inspirerende 40’ ranking een vaste speler noemen in de top van de lijst. Op twee en drie staan twee grote Amerikaanse bedrijven: Tesla en Apple. Op de vierde plek staat Bol.com, tegenwoordig onderdeel van retailconcern Ahold, dat ook met supermarktmerk Albert Heijn terugkomt in de top 40. De res van de top tien: Rode Kruis (5), Philips (6), Lego (7), Tony’s Chocolonely (8), het Rijksmuseum (9) en de Efteling (10). Andere namen uit de top20 zijn Nike, Rituals, KWF, Samsung, Lidl, BMW, Coolblue, Marktplaats en fietsenmerk Gazelle. Dit jaar staat er geen enkele bank in de top 40. Triodos Bank, RegioBank, Rabobank, ING en ABN AMRO vielen dit jaar allemaal buiten de top 40. (Bron)

Close
Go top