Digitale dienstverlening uitvaartverzekeraars blijft ver achter

Van de uitvaartverzekeraars die het meeste samenwerken met het intermediair blijken Monuta en DELA het best in staat om op de behoeftes van het intermediair in te spelen. Monuta voerde al langer de ranglijst aan maar moet die koppositie nu voor het eerst delen, met DELA. Dat scoorde vorig jaar een 7,7, het huidige gemiddelde van uitvaartverzekeraars.

In het onderzoek is intermediairs gevraagd waarover ze met name te spreken zijn. Het meest tevreden – rapportcijfer 8,0 – zijn ze over het accountmanagement en de binnendienst.
Het productaanbod, administratieve proces en de digitale ondersteuning worden gewaardeerd met een 7,6. Vergeleken met een jaar geleden worden alle onderliggende aspecten beter beoordeeld.

Digitale ondersteuning

Ondanks dat de kwaliteit van de dienstverlening over de gehele linie is verbeterd, spreekt de doelgroep de wens uit dat met name de digitale ondersteuning verbetert. Over de kwaliteit van trainingen en workshops is maar liefst minder dan 40 procent van de intermediairs tevreden.

Lees ook: WEBCARE WINT AAN POPULARITEIT BIJ HYPOTHEEKKLANTEN ABN AMRO