reageer op dit artikel

20 oktober 2017 – Groningse callcenters hebben grote moeite openstaande vacatures gevuld te krijgen. In totaal staan er meer dan 1000 vacatures open, aldus het UWV in een bericht van RTV Noord. Volgens Margot Banus van het UWV in Groningen hebben mensen een verkeerd beeld van het werk in callcenters: dat zou nog steeds gebaseerd zijn op ‘outbound telemarketing onder etenstijd’. Het UWV stelt ook dat het werk een stuk afwisselender is geworden door de inzet van kanalen zoals social media, webcare en videochat. Ook zouden de arbeidsvoorwaarden een stuk zijn verbeterd, aldus het UWV. Medewerkers moegn bij veel bedrijven thuiswerken en zelf hun rooster bepalen. Om de werving een boost te geven organiseren het UWV en de gemeenten in Groningen op 1 en 2 november open middagen waar werkzoekenden zelf kunnen ervaren wat het werk in een callcenter inhoudt en kennis kunnen maken met werkgevers zoals KPN, Webhelp, Cendris en Transcom.

Close
Go top